Archiwum 13 kwietnia 2017


kwi 13 2017 Zmiany w prowadzeniu KPiR

Do kwietnia 2016 roku przedsiębiorcy prowadzący księgowość w formie KPiR mieli obowiązek wydruku księgi, która była sporządzana w formie elektronicznej. Obowiązywało to także w przypadku biur rachunkowych, które prowadziły księgi przychodów i rozchodów. Jednak w wyniku wprowadzonych zmian, zniesiono ten obowiązek. W przepisach określono również, że podatkową księgę przychodów i rozchodów można przechowywać na informatycznych nośnikach danych.


Zmiany w zakresie prowadzenia KPiR obejmują aktualizację wzoru księgi. Wprowadzono bowiem dodatkową kolumnę (nr 16), służącą do ewidencji kosztów związanych z pracami badawczo-rozwojowymi. Do wzoru muszą dostosować się wszyscy przedsiębiorcy rozpoczynający działalność po wprowadzeniu zmian oraz prowadzący już wcześniej tą formę księgowości, od nowego roku podatkowego.


Zmiany w zasadach prowadzenia księgowości i rozliczenia podatków czekają również ryczałtowców!

 

Po więcej ciekawych informacji zapraszamy na naszą stronę - wystarczy KLIKNĄĆ!