Archiwum 19 stycznia 2017


sty 19 2017 Błędy popełniane w księgowości!

Często zdarza się, że przedsiębiorcy chcą zaoszczędzić i decydują się na prowadzenie samodzielnej księgowości. Niestety jeżeli właściciel firmy nie zna przepisów prawa i ich zastosowania, to kończy się to coraz to większymi problemami i w finalnym efekcie sprawia to, że koszty rosną. Jakich błędów lepiej się wystrzegać?


Prowadzenie księgowości w firmie wymaga od przedsiębiorcy ciągłej aktualizacji wiedzy, dzięki której ten będzie stosował legalne, zgodne z prawem rozwiązania. Brak doświadczenia jednak sprawia, że wyuczona teoria nie wystarcza do właściwie prowadzonej księgowości.


Najczęściej pojawiające się błędy księgowe:
- błędy merytoryczne,
- nieuprawnione wrzucanie w koszty uzyskania przychodu niektórych wydatków,
- rozliczanie wydatków w nieodpowiednich okresach,
- nieterminowe składanie deklaracji,
- zbyt krótki okres przechowywania dowodów księgowych,
- błędy w rozliczeniu VAT.


Jeżeli przedsiębiorcy zależy na bezpieczeństwie firmy, to najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy biura rachunkowego.


Obsługa księgowa firm stworzona jest dla osób stawiających na profesjonalizm.