lis 29 2016

Koszt likwidacji spółki z o.o.


Myślisz o likwidacji swojej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością? Jeśli kierujesz się uzasadnionymi powodami, to warto zdecydować się na zakończenie swojej działalności. Nie warto ciągnąć biznesu na siłę. Być może po prostu pomysł nie wypalił i firma zamiast zysków, przynosi straty. Przeczytaj dalszy ciąg wpisu i dowiedz się jak wysokie środki przygotować powinieneś w celu przeprowadzenia likwidacji spółki z o.o..


Przede wszystkim taksa notarialna. Kwestia ta zmusi Cię do poniesienia największych kosztów. Sporządzenie uchwały zgromadzenia wspólników to 750 zł. Następne w kolejce czekają opłaty za wypisy z protokołu zgromadzenia wspólników o rozwiązaniu spółki. Obowiązuje tu stała opłata 6 złotych + VAT za każdą rozpoczętą stronę.


Wydaje się niewiele, lecz po zsumowaniu papierków doczekać się możemy kwoty od 100 - 150 zł. 200/250 zł – tyle zapłacimy za zmiany w KRS. 200 zł to stawka dla spółki z o.o. zarejestrowanej elektronicznie. 250 zł dla przedsiębiorców, którzy wybrali tradycyjną metodę. Zamieszczenie w MSiG informacji o rozpoczęciu likwidacji spółki to koszt 100 zł, a wezwanie wierzycieli do zgłoszenia wierzytelności – 500 zł. Ostatnie z opłat dotyczą wykreślenia spółki z KRS - 300 zł oraz zamieszczenia w MSiG ogłoszenia o zlikwidowaniu biznesu – 100 zł.