kwi 03 2018

Ewidencja wyposażenia


Zgodnie z definicją znajdująca się w Rozporzadzeniu Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów wyposażenie to rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaniem działalności, których nie zalicza się do środków trwałych.


Ewidencja wyposażenia powinna zawierać poniższe informacje:
- numer wpisu,
- data nabycia wyposażenia,
- numer faktury lub rachunku,
- nazwa wyposażenia,
- cena zakupu lub koszt wytworzenia wyposażenia,
- numer pozycji, pod którą wpisano w księdze koszt związany z nabycie wyposażenia,
- data likwidacji, data sprzedaży lub data darowizny wyposażenia,
- przyczyna likwidacji wyposażenia.


Ewidencji wyposażenia podlegają przedmioty uznawane za wyposażenie np. sprzęt biurowy, których wartość przekracza 1500 złotych netto, a przewidywany okres użytkowania wynosi maksymalnie rok. Przedmioty, których koszt nabycia nie przekracza kwoty 1500 złotych nie muszą być ewidencjonowane. Ewidencji zakupionego wyposażenia należy dokonać najpóźniej w miesiącu oddania tego przedmiotu do użytkowania.