maj 16 2016

Analiza SWOT


Analiza SWOT jest dokładną analizą, która służy do zoptymalizowania strategii zarządzania firmą. Dzięki ten analizie określone zostają najlepsze kierunki pozwalające rozwinąć firmę i zwiększyć jej efektywność. Analiza ta ma na celu określenie mocnych i słabych stron, a także rozpoznania wszelkich możliwych zagrożeń i szans.


Przedsiębiorca stosując narzędzie jakim jest SWOT musi odpowiedzieć na wiele pytać, a zwłaszcza na te, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na powodzenie w realizacji zaplanowanej inwestycji. Analiza składa się z 4 części, jej nazwa powstała od angielskich słów:


S – Strenghts (mocne strony)

W – Weaknesses (słabe strony)

O – Oportunities (szanse)

T – Threats (zagrożenia)


Analiza SWOT wykorzystywana jest głównie w czasie powstawania firmy, pozwala ona na dokładne określenie wszelkich czynników pozwalających bądź utrudniających rozpoczęcie działalności. Strategia ta może być również dużą pomocą w czasie opracowywania planów strategicznych bądź ukierunkowania profilu firmy.


Analiza SWOT pozwala świeżo ocenić sytuację i podjąć decyzję, która może w dużym stopniu zwiększyć efektywność prowadzonej działalności gospodarczej.

doradztwo : :